Friss Hírek
A tartalom töltődik...
2014. szeptember 11., csütörtök

Tapasztalat, lendület, fejlődés!

Dr. Györgyi Zoltán vagyok. Berettyóújfaluban születtem, 44 éves vagyok. Szüleim - akik a mai napig ott élnek- egyszerű munkásemberek, akiktől egyik legfőbb követendő, becsülendő értékként a munka iránti tiszteletet, szeretetet és alázatot kaptam útravalóként. 

Általános és középiskolai tanulmányaimat Berettyóújfaluban végeztem. A helyi Zalka Máté Mezőgazdasági Szakközépiskolában érettségiztem és szereztem mezőgazdasági gépész szakmát. Életem ezen korai időszakában a pedagógusi pálya iránt kezdtem érdeklődni. 1997-ben a nyíregyházi Bessenyei György Tanárképző Főiskolán földrajz-történelem szakos tanári diplomát szereztem. Érdekességként említem meg, hogy a kötelező évközi tanítási gyakorlatomat városunkban, a Bárdos Lajos Általános Iskolában teljesítettem. 1994-től élek Hajdúszoboszlón, melyet feleségem révén választottam otthonomnak.

A diploma megszerzését követően az 1997-1998-as tanévben Derecskén a József Attila Általános Iskolában tanítottam szaktanárként. 

1998-ban fordultam a közigazgatás felé. Sikerült Hajdúszoboszlón az akkoriban létrejövő  Városi Gyámhivatalban elhelyezkednem, ahol 2004-ig gyámügyi ügyintézőként dolgoztam. Időközben közigazgatási alap, majd szakvizsgát tettem, és 2004-ben a Debreceni Egyetem Állam – és Jogtudományi Karán jogász diplomát szereztem. 

2005-től 2011-ig Báránd Község Polgármesteri Hivatalának jegyzőjeként dolgoztam. E munkám mellett bő félévig Biharnagybajomban, egy évig pedig Sárrétudvariban helyettesítő jegyzőként ténykedtem. Bárándon végzett munkámat a képviselő-testület Pro Urbe díjjal ismerte el. 

2011 - 2012-ig a Hajdú- Bihar Megyei Önkormányzat főjegyzőjeként láttam el feladataimat. 2013. január 1. napjától kezdődően pedig az újonnan felálló Hajdúszoboszlói Járási Hivatal vezetőjeként dolgozom. Tagja vagyok a közigazgatási alap- és szakvizsgákat bonyolító szervezetnek, oktatóként és vizsgáztatóként működöm közre.

1994 óta élek Hajdúszoboszlón, 16 éve dolgozom a közigazgatásban. Az utóbbi tíz évben vezetőként volt szerencsém mélyrehatóan megismerkedni mind az önkormányzati igazgatás, mind az államigazgatás tartalmával, rendszerével, működésével. 

Nős vagyok, feleségem tősgyökeres szoboszlói, Dr. Györgyiné Dr. Harsányi Judit. Klinikai szakpszichológusként városunk gyermekeinek, családjainak a lelki megsegítésén, gyógyításán fáradozik. Éveken át a Nevelési Tanácsadó vezető helyetteseként koordinálta a nevelési- és oktatási intézményekkel való együttműködést, valamint különböző fórumokon, előadásokon, tanfolyamokon, tréningeken keresztül jelenleg is sokat tesz a lakosság pszichológiai kultúrájának fejlődéséért. Számos hazai és nemzetközi konferencián öregbítette településünk hírnevét.

Egy gyermekünk van, Zalán, aki 13 éves és a Thököly Imre Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola után ez év szeptemberében kezdi meg tanulmányait a Hőgyes Endre Gimnázium tanulójaként a 7. évfolyamon, a tehetséggondozó osztályban. Amellett, hogy jól teljesít az iskolában aktívan sportol. 
A közélet illetve a politika iránti érdeklődésem a nyíregyházi főiskolai évek alatt vette kezdetét, majd jogi tanulmányaim ideje alatt erősödött meg és nyert tartalmat. Gondolkodásomhoz, világnézetemhez, személyiségemhez a jobboldali értékek, nézetek illeszkednek. 2005-ben lettem tagja a Fidesz hajdúszoboszlói csoportjának. Örömömre szolgál, hogy munkám, hobbim, szoboszlói életem és tevékenységeim révén sok ismerősre, sporttársra, barátra tettem szert. Kevés szabadidőmet leginkább családommal töltöm. Nagy hangsúlyt fektetek az állandó önképzésre, tanulásra, a kultúra, a zene élvezetére. Nagy megtiszteltetés számomra, hogy a hajdúszoboszlói Fidesz- csoport döntése alapján a Fidesz polgármester-jelöltjeként indulhatok az októberi önkormányzati választásokon. A megtiszteltetés mellett óriási felelősség és kihívás is a jelölés, hiszen Hajdúszoboszló, mint európai hírű fürdőváros, az ország egyik legnevezetesebb települése, Hajdú-Bihar megye egyik fő gazdasági potenciálja, maga is nagy kihívások, feladatok előtt áll az elkövetkező 5 évben. 

- Eddigi élete során mire a legbüszkébb?

- Saját vonatkozásomban nem is a büszke jelzőt használnám, sokkal inkább a nyugalmat, megnyugvást, biztonságot, örömet. Ilyen értelemben a családom tölt el a legnagyobb boldogsággal, az, hogy őket magam mellett tudhatom. Természetesen jó érzés akár a munkában, akár a sportban egy-egy nehezebb feladat sikeres teljesítése. Öröm számomra, hogy azzal foglalkozhatom, ami leginkább érdekel, vagyis a köz szolgálata, az ezzel járó kihívások kezelése, a hozzánk forduló ügyfelek, állampolgárok problémájának megoldása.

Akárhányszor Bárándon járok, örömmel látom azokat a fejlesztéseket, beruházásokat, amelyek széppé, élhetővé teszik e kis település, a „Sárrét gyöngye” lakóinak mindennapjait. A szociális intézmény, a piaccsarnok, az óvoda, többfunkciós sportpálya, az új könyvtár, a háziorvosi rendelő amellett, hogy szolgáltatásaikkal gazdagítják a helybelieket, munkahelyeket is teremtettek. Megelégedéssel tölt el, hogy munkámmal hozzájárulhattam mindehhez. 

- Ön komoly közigazgatási és projekt-menedzselési tapasztalattal bír, de az önkormányzatok életét inkább az egyik oldalról, jegyzői szemmel látta. A polgármester- jelöltséggel viszont átlép a másik, a politikai oldalra. Mi motiválta Önt abban, hogy ezt a felelősségteljes döntést meghozza? Segítheti-e a polgármesteri munkáját a jegyzői tapasztalat, múlt?

- Azt gondolom, hogy nem lehet merev választó vonalat húzni az önkormányzatok életében a jegyzői szakmai oldal és a polgármesteri politikai oldal között. Persze a jogszabályok megteszik ezt, mindkét, előbb említett szereplőnek meghatározva a feladat- és hatáskörét. Meggyőződésem, hogy az elsősorban szakmai vezető jegyzőnek is ismernie kell a politikai összefüggéseket. Mintegy felülnézetből szemlélve látnia, értenie kell mind az országos politika szándékait, elképzeléseit, mind a helyi politika rendszerét. Előbbire szüksége van az országos területi hatályú jogszabályok értelmezése és alkalmazása során, utóbbira pedig a helyi közügyekhez kapcsolódó feladatok, kihívások kezelése során. Természetesen közel sem biztos, hogy minden volt jegyző kollega így vélekedik, én a saját tapasztalataimból kiindulva vagyok ezen a meggyőződésen. 
Ami a motivációt illeti: az élet minden területén, így a munkában is mindig az értelmes, tartalmas feladatokat, kihívásokat kerestem, ahol a közösség érdekében tett erőfeszítések, elvégzett munka az állampolgárok számára érzékelhetővé, értékelhetővé tud válni és fejlődést, előrelépést tud eredményezni. A polgármesteri feladattartalom abszolút ilyen. Emellett az is motivál, hogy eddig megszerzett ismereteimet, tapasztalataimat, kapcsolati tőkémet felhasználva munkámmal hozzájárulhassak városunk épüléséhez, fejlődéséhez. Megítélésem szerint a jegyzői, főjegyzői tapasztalatok nagy mértékben segítenék a polgármesteri munkámat. 

- Hajdúszoboszló az idelátogatók szemében, vagy a megye más településéről nézve egy szép, fejlett város, amely jórészt a turisztikából és idegenforgalomból származó bevételeinek köszönhetően kiemelkedik a mezőnyből. Talán a helyi lakosok közül sokan úgy gondolhatják, itt minden rendben van, nincs szükség változtatásra. Ön hogyan látja ezt a kérdést?

- A kérdés első részének megállapításaival teljes mértékben egyetértek. Azonban a lényegi kérdés az, hogy mi hajdúszoboszlóiak hogyan éljük meg ezt a „mezőnyből kiemelkedő” titulust, jelzőt? Elfogadható-e a fejlődés üteme, tartalma? Úgy fejlődik –e a város, ahogyan szeretnénk, olyan területen fejlődik-e, amely összhangban van az igényeinkkel? Meghallgatásra találnak-e az általunk felvetett problémák a város vezetése részéről? Kiaknázza-e a város a potenciáljából fakadó lehetőségeket? Legfőképpen ezekre a kérdésekre válaszolnak majd a választópolgárok október 12.-én. Megjegyzem, sok emberrel beszélgetve az a benyomásom, hogy a fenti kérdések többségére a  válasz a „nem” szó. Egyébként egy működőképes rendszer is változtatásra, megújításra szorul, amennyiben a változás a többség meggyőződése szerint minőségi javulást eredményez.

- Ön szerint milyen vezetésre van szüksége Hajdúszoboszlónak az elkövetkezendő 5 esztendőben? 

- Véleményem szerint Hajdúszoboszlónak olyan vezetésre van szüksége, amely megérti és méltányolja a város lakóinak igényeit, a polgárokkal közösen gondolkodik, lélegzik. Látja, és józanul mérlegelni tudja az országos politika szándékait, üzeneteit, célkitűzéseit. Racionálisan fel tudja mérni az adottságait, és erre alapozva maximálisan ki tudja használni a lehetőségeit. Birtokában van mindazon képességeknek, amelyek segítségével a helyi közösség érdekeit mindenek felé helyezve képes és tud Hajdúszoboszló fejlődéséért dolgozni, és feltétlen híve a demokratikus, konstruktív együttműködésnek. Olyan vezetésre, amely képes és tud a járás illetve a megye településeivel egymás tiszteletén alapuló olyan partneri viszonyt, kapcsolatot kialakítani és fenntartani, amely érdemben hozzájárul Hajdúszoboszló fejlődéséhez, gazdasági és politikai súlyának növekedéséhez. Polgármester-jelöltként ilyen tartalmú városvezetés mellett vagyok elkötelezett. Mindenkivel hajlandóak és készek vagyunk együttműködni, aki városunk fejlődéséért tenni kíván.

- Mikor és hol ismerkedhetünk meg a terveivel, célkitűzéseivel?

- Igyekszem a lehető legtöbb csatornán keresztül megismertetni terveimet, célkitűzéseimet a hajdúszoboszlói lakosokkal. Ennek keretében körzetbejárásokat, fórumokat szervezünk a képviselő-jelölt társaimmal, emellett nyomtatott formában és elektronikus felületen is megjelenünk, ahol ismertetjük elképzeléseinket. 

0 megjegyzés :

Megjegyzés küldése

Vissza a tetejére